Friday, July 9, 2010

aku... rindukan dia...

Aku rindukan dia. sentiasa terbayang di mata wajahnya dan sentiasa terkenang kembali memori-memori pahit manis bersamanya. dia sungguh dan tersangatlah istimewa dan bermakna buat diriku. sumber kekuatan dan semangatku untuk sentiasa tabah dan kuat mengharungi cabaran hidup. tanpa kehadiran dirinya aku pernah hampir hanyut dan hidup terumbang-ambing tanpa pedoman dan bimbingan. syukur berkat nasihat dan pesanan yang pernah ditinggalkannya membuatkan aku sentiasa sedar akan siapa diriku ini dan betapa kuatnya aku boleh berdiri sendiri. aku sangat merindukannya. di saat-saat aku di dalam masalah dan kesusahan aku mencari-cari tempat untuk bergantung, dan apa yang tinggal hanyalah kenangan-kenangan bersamanya yang pernah ditinggalkan bersamaku sebelum dia pergi. aku rindukan dia. tersangat merindukan kehadiran dia dalam hidupku. tapi, aku perlu sedar bahawa yang telah pergi tidak mungkin akan kembali. kerinduan aku terhadap seorang insan yang bergelah AYAH membantu aku untuk hidup dengan lebih menghargai apa yang masih tinggal buatku di dunia ini. amanlah damailah kau di sana AYAH. anakmu merinduimu... 

No comments:

Post a Comment