Monday, August 9, 2010

Ready, Set, Go...

Beberapa minggu kebelakangan ini merupakan antara minggu-minggu yang tough untuk aku. Kalau nak diceritakan satu-satu perkara yang berlaku yang aku hadapi sepanjang minggu-minggu tough ni memang tak cukup page aku nak tulis. Apapun, kesimpulannya apa yang aku hadapi sangatlah berat dugaan dan cabarannya terhadap diri tetapi aku dapat mengharunginya dengan baik dan terkawal. Banyak pengalaman sedia ada diperbaharui dan dikemaskini dan pengalaman baru ditambah masuk. Segala yang berlaku mematangkan diri dan menjadikan aku untuk lebih berani mencabar diri untuk menggunakan seluruh potensi diri yang ada dalam menjalani kehidupan. Perkara yang lepas jangan disesali kerana ianya tidak akan dapat diulang semula tetapi apa yang boleh dilakukan ambil pengalaman dan iktibar dari perkara yang lepas untuk dijadikan pengajaran pada masa akan datang supaya perkara yang sama tidak berulang semula. Tidak ada apa yang baik dari perkara yang sama berulang semula kerana apa yang lebik baik adalah perkara yang akan berlaku pada masa akan datang adalah lebih elok jika ianya adalah lebih baik daripada yang sebelumnya. "Jadikan hari ini lebih baih dari semalam dan hari esok pula perlu lebih baik dari hari ini...". Renung-renungkan dan selamat beramal....

No comments:

Post a Comment